NÚRIA CALSAPEU, JOIES I GRAVATS CALCOGRÀFICS

#EtsJoiaArtesaniaTotcat  #GravatsArtesaniaTotcat


Joies i gravats calcogràfics

    

Sobre mi


sobre mi

Des de ben petita que recordo jugar moltes hores al taller que tenia el meu avi envoltada de llimes i serres per manipular fustes i ferros. Segurament per això les olors i l’ambient de tallers sempre m’ha agradat. També recordo portar entre els meus dits llapis per omplir llibretes i parets de dibuixos. La meva feina l’he anat desenvolupant però el dibuix sempre ha format part de mi com a base fonamental del meu treball. 


M’apassiona la joieria perquè em dóna la possibilitat de confegir petites creacions de metall que hom pot portar a sobre. D’aquesta manera podem vestir art , que sigui una peça més del nostre cos i alhora singular. Treballo amb or i argent. Jugo amb pàtines, pedres precioses i semiprecioses per tal de crear peces úniques que s’emmotllin a la personalitat de cada encàrrec, per fer de la joieria un vincle sensorial entre la peça i qui la porta.
M’agrada també treballar el gravat que té com a nexe d’unió amb la joieria el treball previ en metall. A vegades uneixo les dues tècniques en un sol llenguatge.
Sigui com sigui el procés sempre és el mateix: un llapis, esbossos, fondre metall, laminar, soldar, llimar i sobretot moltes hores de taller. Un procés lent que dia a dia em captiva i m’emociona.
Núria Calsapeu i Culubret
 aliances desèrtiques
ORPLATA
Aliances combinades amb plata i or de 18kt. L’ample màxim és de 4,5 mm i el gruix d’1,5mm. Les formes dels anells dibuixen muntanyes desèrtiques i cels de nit de formes diferents. L’acabat és mate ratllat i la plata està ennegrida.
 Aliances combinades
ORPLATA
Aliances amb combinació de metall. La meitat són or de 18 kt i l’altra meitat és plata ennegrida. L’acabat és ratllat amb punta de diamant. La mida de dona és 14 i la de l’home 24 però es poden canviar.
 
 

Braçalet Marc-Alba

Aquest braçalet és de plata i juga amb els noms Marc i Alba, els fills de la Marta. Un encàrrec original i únic per una mare. L’acabat és ratllat i mate.
 

Penjoll papallona i constel.lació d’Àries

ESMALTOR BLANC
Penjoll d’or blanc amb esmalt blau i acabat brillant. La cadena fa 32 cm ( el vam fer per una nena petita ). La papallona és símbol de bona sort i els punt d’or que l’acompanyen representen la constel.lació d’Àries, el seu signe del zodíac.
 
 

Penjoll branques amb turquesa

PLATATURQUESA
Penjoll de plata i  turquesa de 2,2 cm de diàmetre clavada. A darrera hi ha la forma de branques i fulles calades. La cadena també és de plata i fa 42 cm de llarg. L’acabat és polit i brillant.
 

A la bassa

Punta seca i collage sobre paper Rives de 48x 38 cm

 

personatge

Planxa retallada i entintada sobre paper Hahnemülle.

 

Sobre al terrat

Punta seca sobre paper Rives de 48x38cm.

 

Casa vella

Lavis i planxa retallada i entintada sobre paper BFK Rives 18×18 cm

Comentaris